.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کام تلخ گرگانیها از قطع مکرر آب

قطع مکرر آب در مناطق مختلف شهر گرگان به مشکل تکراری و دائمی در این منطقه تبدیل شده است و کام گرگانیها را در روزهای گرم تابستان تلخ کرده است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، در روزهای گذشته آب شرب مناطق مختلف گرگان از ساعت 11 شب تا 4 بامداد قطع است و این امر موجب گلایه و انتقاد شهروندان شده است.
در عین حال آبفا گلستان اعلام می کند که مصرف آب در روزهای گرم سال حدود 1.5 برابر روزهای دیگر فصول است و برای پیشگیری از مشکلات، اقدام به قطع برنامه ریزی شده آب برخی مناطق در ساعتهای خاصی از شبانه روز می شود.

در حال حاضر گرگان با کمبود 100 تا 200 لیتر در ثانیه آب شرب روبرو است و به تاکید مسئولان صرفه جویی حداقل 10 درصدی می تواند بخش زیادی از مشکلات را رفع کند.

یک شهروند گرگان از عدم اطلاع رسانی مسئولان آبفا منطقه برای قطع آب انتقاد کرد و گفت: نیاز است مسئولان قطعی آب را از طریق رسانه از قبل اعلام کنند.

محمد جعفری ساکن عدالت 30 افزود: آب این منطقه ساعت 23 چهارشنبه شب قطع شد، درحالیکه مهمان داشتیم و بسیاری از ظروف تا صبح نشسته باقی ماند.

شهروند دیگری با بیان اینکه مشکل قطع آب در گرگان مشکل دائمی است گفت: بویژه در ایام تعطیلات و فصلهای گرم سال این مسئله قدیمی همواره وجود دارد.


علی حسینی افزود: مسئولان که همواره از شهروندان تقاضای صرفه جویی آب را دارند به مسئله هدر رفت و مصرف بی رویه انرژی از جمله آب در سازمانهای تحت پوشش خود نیز توجه داشته باشند.

وی از قطع مکرر آب و عدم اطلاع رسانی مناسب در منطقه ابراز گلایه کرد.

مدیرآبفا گرگان در این زمینه گفت: در ارتباط با قطع آب، در روزهای اخیر شاهد روزهای گرم هستیم و در روزهای گرم تابستان مصرف آب به 1.5 برابر مصرف در روزهای عادی می رسد.

عسگری افزود: برای تامین آب در منطقه به حجمی معادل هزار و 250 لیتر در ثانیه آب نیاز داریم درحالی که منابع موجود حدود هزار و 50 لیتر در ثانیه است.

وی اظهار داشت: ما حدود 150 تا 200 لیتر در ثانیه با کمبود آب مواجه هستیم و برای اینکه مشترکان در شبانه روز با مشکل مواجه نشوند، اقدام به قطع زمانبندی آب در منطقه شده است.

عسکری بیان داشت: از ساعت 23 شب تا 4 بامداد در برخی نقاط سطح شهر برای آبگیری مخازن آب قطع می شود تا در طول روز برای بهره برداری آب با مشکل مواجه نشویم.

مدیرآبفا گلستان با اشاره به اینکه بحث تامین آب در شهرهای بالای 50 هزار نفر بر عهده آب منطقه ای است گفت: در حال حاضر تلاش شده است تا قبل از ماه مبارک رمضان پنج حلقه آب جدید در گرگان افزوده شود.

وی صرفه جویی را برای پیشگیری از مشکل قطع آب ضروری دانست و گفت: صرفه جویی حداقل 10 درصدی می تواند تا حد زیادی مشکلات را رفع کند.

مدیرآبفا گرگان با بیان اینکه اتکا آب شهر گرگان به منابع زیرزمینی است، افزود: با توجه به خشکسالی این مشکل وجود دارد و مسئولان درصدد رفع مشکل هستند.

عسگری اظهار داشت: گرگان تنها شهر مرکز استان است که از آب سد برای تامین آب آشامیدنی بی بهره است، از این رو تلاش مسئولان بر این است که در آینده با بهره برداری سد شصت کلاته این مشکل رفع شود.

شهر گرگان 274 هزار نفر جمعیت دارد./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.